dinsdag 2 november 2010

Smokey eyes




Smokey eyes, het word Smokey genoemd omdat het als een soort rook omhoog vliegt, denk maar aan een sigaret, in het begin dus bij het puntje zie je heel duidelijk de rook, steeds meer naar boven zie je dat het lichter en lichter word, nou zo ook bij de Smokey eye. Smokey eyes heb je in alle verschillende kleuren en maten en soorten kleurverloop! Je kan hem klein houden dus tot net iets boven de crease, maar je kan hem ook tot net iets onder het wenkbrauwbot door blenden, hier mijn tips!

De letters zijn onwijs klein maar anders moet je rechts onderin je beeldscherm vergroten tot je het kan lezen!
Zoals je boven op de foto ziet is de smokey eye boven begonnen en eindigt hij beneden:
Zoals je ziet heb ik even met paars een lijn aangegeven ( bij mijn super mooie getekende oog! ) hoe ik het zou doen om het te krijgen zoals op de foto, nou vanaf de paarse lijn zou ik omhoog blenden van af het begin heel licht en steeds meer naar buiten wat donkerder, om een beetje de hoek te krijgen aan de buitenkant, dan zou ik vanaf het onderste gedeelte van de lijn naar beneden op het ooglid blenden, om de lichte kleur te krijgen, dan doe ik onder het wenkbrauw bot een lichte (witte) kleur en op mijn waterlijn een zwart/paars lijntje.

Dit is een voorbeeld van de manieren, voor de beginners heeft Maxfactor de Smokey eye pencils uitgevonden, ik heb er hier ook een van in Brown Haze, hier zal binnenkort een filmpje over volgen met uitleg!

Ook kan je met oogschaduw een smokey eye maken, door gewoon op je ooglid bijvoorbeeld wit te doen, daar boven zwart en dan het zwart naar beneden blenden en naar boven, dan wit op je wenkbrauwbot, alleen deze manier vergt wat meer oefening en tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten